tiistai 7. lokakuuta 2014

Voiko onnelliseksi oppia?

Voiko onnelliseksi oppia?
Minä uskon että voi.
Mutta miten se oikein tapahtuu?
Voisiko joku kertoa?

Ehkä hankin koiran.
Minä rakastaisin sitä
ja sekin ehkä rakastaisi minua.
Ehkä tulisin onnelliseksi.

Ehkä saan lapsen.
Minä rakastaisin sitä.
Hänkin ehkä rakastaisi minua.
Ehkä tulisin onnelliseksi.

Ehkä menen naimisiin.
Minä rakastaisin miestäni
ja hänkin ehkä rakastaisi minua.
Ehkä tulisin viimein onnelliseksi.

Ehkä menen töihin.
Ehkä rakastaisin työtäni.
Ehkä työkin rakastaisi minua.
Ehkä tulisin onnelliseksi.

Mutta mitä jos koirani sairastuu syöpään
ja kuolee pois?
Loppuisiko siihen onnellisuuskin?
Olisinko taas onneton?

Mitä jos en saakaan lapsia?
Mitä jos en saa adoptoidakaan?
Eikö minusta tulisikaan onnellista?
Olisinko ikuisesti onneton?

Entä jos en löydäkään miestä?
Entä jos kukaan ei rakasta minua?
Enkö vieläkään tulisi onnelliseksi?
Tulisinko koskaan onnelliseksi?

Entä jos jään työttömäksi?
Entä jos en löydä oikeaa alaa?
Enkö silloin voi olla onnellinen?
Tuomitaanko minut ikuiseen onnettomuuteen?

Voiko onnelliseksi oppia?
Luulen että voi.
Mutta miten se tapahtuu?
Kerro minulle!

Ehkä katson ulos ikkunasta
ja näen ulkona jotakin kaunista.
Ehkä nautin ympärilläni olevasta kauneudesta.
Ehkä olen onnellinen.

Ehkä kuuntelen nukkumaan mennessäni kun sade ropisee ikkunaan.
Ehkä sateen ropina tuudittaa minut kauniiseen uneen.
Ehkä näen unta onnesta.
Ehkä olen onnellinen.

Ehkä ulkona paistaa aurinko.
Ehkä tanssin nurmikolla.
Ehkä linnut laulavat.
Ehkä olen sittenkin onnellinen.