sunnuntai 13. joulukuuta 2015

Sadut ja musiikki -kurssin satoa

Olin syyskuussa Valamon opiston Sadut ja musiikki -kurssilla. Opettajina Soili Perkiö ja Hannele Huovi. Kurssi oli aivan upea!

Olin siellä aika "noviisi", kun muut olivat musiikin opettajia, luokanopettajia, lastentarhanopettajia ja vaikka mitä ammattilaisia ja minä olin opiskellut huimat muutaman viikon lapsi- ja perhetyötä Pieksämäen seurakuntaopistossa. Minulta kysyttiin moneen otteeseen olenko opettaja. Vähän nolona vastasin, että öh, itseasiassa vasta opiskelen... ammattikoulussa.

No mutta, ei kait siinä mitään.

Meidän piti tehdä paaaaaaljon lauluja kurssiviikonlopun aikana. Minä en ole laulunteossa mikään hyvä, mutta ainakin sanoituksia/runoja/loruja sain aikaan. Tässä pari:

Nimetön

Tuuli tuivertaa,
kuusen latvaa keinuttaa.
Kuusessa on linnunpesä
aivan joka kesä.

Syksyn tullen linnulla
on eessään muuttomatka.
Ehkä myöskin sinulla,
tästä itse lauluu jatka.

Puun salainen tarina

Pitkä valkea viiva
pitkin (puun) runkoa kulkee.
Mikä se mahtaa olla?
(Se) salaisuuden sisäänsä sulkee.

Ehkä joskus hurja myrsky
löytänyt on puun.
Ehkö kuulunut komea jysky,
pilvi peittänyt kuun.

Ukkosen mahtava jyrinä,
örinä, pörinä, sateen lörinä.
Salamat pimeässä loistivatko?
Yksikö iski puuhun?

Metsän kaiku
jyrinät toistivatko?
Kuuluivatko kuuhun?

Merkki historiasta jää,
jos on myrsky sää.
Puun runkoa pitkin nyt kipittää
tarina mystinen tää...